Ansökan om ledighet för elev

    För att ditt barn ska få ta ledigt från grundskolan måste du som vårdnadshavare göra en ledighetsansökan.

    Från höstterminen 2019 kan du göra det digitalt via Skola24s webbtjänst. Ansökan ska skickas in senast 14 dagar innan ledigheten påbörjas. Här finns även en blankett som kan användas i övergångsperioden.

    Elever som går i grundskola eller grundsärskola får beviljas kortare ledighet. För att längre ledighet ska kunna beviljas måste det finnas synnerliga skäl. Det är skolans rektor, eller mentor på uppdrag av rektor, som beslutar om ledighetsansökan ska godkännas eller inte.

    - Instruktionfilm Skola24 ledighetsansökanlänk till annan webbplats
    - Användarmanual Skola24 ledighetsansökanlänk till annan webbplats

    Sidan uppdaterades: 2019-09-10

    På www.ludvika.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.