Föreningsbidrag – För Pensionärsföreningar och föreningar för personer med funktionshinder

    Ansökan för bidrag som avser pensionärsföreningar och föreningar för personer med funktionshindermed säte i Ludvika kommun.

    Ansök senast 15 september

    Ansökan ska ha inkommit till vård- och omsorgsförvaltningen senast den 15 september för bidrag gällande nästkommande år.

    För sent inkommen eller ofullständig ansökan behandlas inte.

    Skriv in uppgifterna direkt i formuläret på sidan eller använd blanketten. Kom ihåg att skicka med de handlingar som krävs för respektive bidragstyp.

     

    Bilagor till ansökan om verksamhetsstöd och lokalstöd

    Föreningens senaste årsmöteshandlingar som ska ligga till grund för vård- och
    omsorgsnämndens fördelning av bidrag och ska bifogas till både ansökan om verksamhetsstöd och lokalstöd.

    Årsmöteshandlingar:

    • Bokslut
    • Verksamhetsberättelse
    • Revisionsberättelse
    • Verksamhetsförslag för kommande år
    • Budgetförslag för kommande år.

    Avser ansökan samorganisation ska även följande bifogas:

    • Förteckning över ingående föreningar
    • Beslut om företräde av samorganisationen
    • Antal medlemmar per ingående förening.

    Till ansökan om lokalstöd ska även följande bifogas

    • Vilken lokal ansökan avser och ändamål
    • Vilken omfattning lokalen används
    • Föreningens kostnader för lokal verifieras genom hyresavi, hyresavtal eller liknande
    • Om fastighetsägaren får ekonomiskt stöd från annan
    • Samverkan om lokal med annan/andra föreningar

    Avser ansökan samorganisation ska även

    • Förteckning över ingående föreningar
    • Beslut om företräde av samorganisationen
    • Antal medlemmar per ingående förening

    Ansök om bidrag

    Du kan ansöka om bidrag via blankett eller formulär nedan.

    Om du ansöker via formuläret. Kom ihåg att trycka på på knappen Skicka.

    Vill du ha en utskrift på de uppgifter du har fyllt, i använd webbläsarens utskriftsfunktion efter att du har klickat på skickaknappen längs ner i formuläret.

    Ansök om bidrag via formuläret nedan


    Ansökan avser  * (obligatorisk)
    Ansökan avser


    Vi ansöker om * (obligatorisk)
    Vi ansöker om











    Har föreningen/organisationen fått bidrag från annan förvaltning i Ludvika kommun? * (obligatorisk)
    Har föreningen/organisationen fått bidrag från annan förvaltning i Ludvika kommun?



    Har fastighetsägaren fått stöd från annan? * (obligatorisk)
    Har fastighetsägaren fått stöd från annan?



    Samverkan om lokal med annan/andra föreningar * (obligatorisk)
    Samverkan om lokal med annan/andra föreningar




    Vi har ett tekniskt problem som innebär att den totala datamängden som skickas inte får vara större än 9,5 Mb.
    Om ni har stora filer, skicka dem då separat till vard.omsorg@ludvika.se och hänvisa till er ansökan som ni gjort här. *

    Till ansökan om verksamhetsstöd ska nedanstående bifogas
    Föreningens senaste årsmöteshandlingar. Avser ansökan samorganisation ska även: Förteckning över ingående föreningar, Beslut om företräde av samorganisationen, Antal medlemmar per ingående förening bifogas.
    Till ansökan om lokalstöd ska nedanstående bifogas
    Föreningens senaste årsmöteshandlingar. Vilken lokal ansökan avser och ändamål. Vilken omfattning lokalen används. Föreningens kostnader för lokal verifieras genom hyresavi, hyresavtal eller liknande. Om fastighetsägaren får ekonomiskt stöd från annan. Samverkan om lokal med annan/andra föreningar. Avser ansökan samorganisation ska även: Förteckning över ingående föreningar. Beslut om företräde av samorganisationen. Antal medlemmar per ingående förening.









    Avser ansökan samorganisation ska även nedanstående dokument bifogas



    Sidan uppdaterades: 2020-09-16

    På www.ludvika.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.