Föreningsbidrag – Verksamhet, anläggning och drift för fritids- och idrottsföreningar

    Ansökan för verksamhetsbidrag som avser fritids- och idrottsföreningar med säte i Ludvika kommun.

    • För föreningar inom fritid och idrott som bedriver versamheter inom Ludvika kommun.
    • För föreningar inom fritid och idrott som äger eller hyr anläggning/lokal inom Ludvika kommun.
    • Hyrs anläggning/lokal ska dessa vara fastställd i avtal med Ludvika kommun eller annan hyresvärd.

    Skriv in uppgifterna direkt på sidan. Kom ihåg att skicka med årsmötesprotokollet där även verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse, revisionsberättelse och verksamhetsplan för kommande år ska ingå.

    Ansök senast 25 september

    Ansökan fylls i och skickas in tillsammans med övriga blanketter senast den 25 september. Ni får en mottagningsbekräftelse när Er ansökan inkommit och blivit registrerad hos Kultur- och fritidsnämnden.

    För sent inkomna och ej fullständiga ansökningar behandlas ej.

    Bidrag för * (obligatorisk)
    Bidrag för









    Medlemmar 0-20 år
    Medlemmar 0-20 år



    Medlemmar 21-25 år
    Medlemmar 21-25 år



    Användningsområde
    Användningsområde









    (el. uppvärmning, vatten och avlopp, sophämtning)





    Vid motionsspåret finns:
    Vid motionsspåret finns:






    Vi har ett tekniskt problem som innebär att den totala datamängden som skickas inte får vara större än 9,5 Mb.
    Om ni har stora filer, skicka dem då separat till kultur.fritid@ludvika.se och hänvisa till er ansökan som ni gjort här. *

    Bifogade filer
    Bifoga senaste årsmötesprotokollet. I det behöver verksamhetsplan, verksamhetsberättelse, balans- & resultatrapport, revisionsberättelse och budget.*








    Bekräftelse

    För att veta att din ansökan skickats iväg korrekt får du en bekräftelse på detta:

    1. På sidan visas en sammanfattnig i text av det du skickat in.
    2. Du får en bekräftelse att din ansökan skickats in via den e-post som du angivit i fältet e-post.

    Om du inte får någon bekräftelse:

    • Kolla att du fyllt i alla obligatoriska fält markerade med en stjärna inklusive kryssrutan om GDPR.
    • Kolla hur stora dina bifogade filer är. Den totala datamängden får inte överskrida 9,5 Mb.
    • Om det ändå inte fungerar, kontakta kultur.fritid@ludvika.se

    Marknadsföring

    Föreningen ansvarar själv för marknadsföring. Marknadsföringen kan ske genom:
    • sociala medier
    • föreningens hemsida
    • annonser
    • i samarbete med Visit Dalarna
    • Vid större arrangemang även annonseringen i lokala tidningar. I marknadsföringen av arrangemang som fått bidrag av Ludvika kommun ska kommunens logotyp "Med stöd från Ludvika kommun" vara med i all annonsering.

    Sidan uppdaterades: 2020-09-24

    På www.ludvika.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.