Jobbeskrivning

    1:e socialsekreterare Utredningsenheten

    Ludvika kommun har övergripande mål om att vara en bra kommun att växa upp och leva i, därför är det också viktigt att lyssna, möta och hjälpa de som har det svårt i livet med bl a beroende och missbruk.

    Arbetsuppgifter
    Utredningsenheten på IFO i Ludvika söker nu en ny arbetsledare en 1:e socialsekreterare. På utredningsenheten arbetar socialsekreterare med mottagning, utredning och insatser gällande barn, unga och vuxna med beroende/missbruk. På enheten arbetar även administrativa handläggare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef.

    Nu söker vi dig som har intresse av att arbeta som 1:socialsekreterare på vår enhet. Ditt arbetsledande ansvar blir riktat mot de arbetsgrupper som arbetar med utredning och insats av missbruk/beroende samt till enhetens insatssocialsekreterare inriktning barn, unga och deras familjer. Ditt uppdrag som 1:e socialsekreterare är att arbeta nära socialsekreterarna med vägledning, stöd och support, du behöver kunna ta initiativ och fatta beslut men även arbeta med utveckling och struktur. En klar fördel är om du har kunskap och erfarenhet inom benämnda arbetsområden eftersom du som arbetsledare förväntas bidra med trygghet och stabilitet.  Du bör vara väl insatt i lagstiftning såsom SoL, LVU och LVM. Du och den andre 1:e socialsekreteraren på enheten har en viktig funktion då ni är närmast den dagliga verksamheten, ett nära samarbete med enhetschef är därför nödvändig.

    Alla medarbetare på Utredningsenheten lägger stort fokus på tydlighet, struktur och gott bemötande. Möten med klienter, anhöriga, barn och ungdomar prioriteras och värdesätts.

    Kvalifikationer
    Vi söker dig som har ett intresse av människor, både stora och små och som gillar utmaningar, samverkan och socialt arbete. Du är smidig, nyfiken, noggrann, tydlig och ansvarstagande. Humor och ett stort hjärta värdesätts.

    Krav: Socionomexamen, kunskap om aktuell lagstiftning. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, bra samarbets- och initiativförmåga.

    Meriterande: Meriterande är erfarenhet från myndighetsutövning inom IFO, kunskap och erfarenhet av BBIC, systemiskt förhållningssätt, MI, Signs of safty och våld i nära relationer.

    Vi erbjuder extern handledning och friskvård

    Anställningen
    Anställningsform: Tillsvidare
    Omfattning: Heltid
    Arbetstid: 40 tim
    Tillträde: Omgående
    Antal platser: 1

    Upplysningar
    Chef Lena Petrisi enhetschef, lena.petrisi@ludvika.se, tel 0240-864 67

    Arbetstagarorganisation: SSR och Vision nås via växeln 0240-860 00

    Ansökan
    Välkommen med din ansökan senast den 13 december 2020. Intervjuer kommer att ske löpande.

    Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

    Kontakta oss
    Ludvika kommun
    info@ludvika.se
    0240-860 00

    Sidan uppdaterades: 2020-09-29

    På www.ludvika.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.