Jobbeskrivning

    Viakrierande socialsekreterare Utredningsenheten

    Arbetsuppgifter
    Vi söker nu en ny medarbetare till Utredningsenheten på IFO eftersom en av våra kollegor skall vara föräldraledig. På Utredningsenheten arbetar socialsekreterare med mottagning, utredning och insatser gällande barn och beroende/missbruk. På enheten arbetar även administrativa handläggare, två 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Den aktuella tjänsten avser placering i insatsgruppen, där arbetar socialsekreterarna med barn och ungdomar som har blivit beviljade insatser på hemmaplan.

    Nu har du chansen att bli en medarbetare på vår fungerande enhet. Som socialsekreterare i insatsgruppen arbetar du med att jobba med utformning och uppföljning av beviljade insatser riktade till barn, unga och deras familjer, du har ett nära och stort samarbete med IFO:s öppenvårdsenhet som arbetar med olika insatser av samtal och stöd. Du blir en av fyra socialsekreterare i instatsgruppen, i vissa ärenden arbetar man ensam som socialsekreterare och i andra tillsammans med en kollega. Det finns ett nära arbetsledande stöd. På vår enhet lägger vi stort fokus på tydlighet, struktur och gott bemötande. Möten med barn och ungdomar prioriteras och värdesätts. Vi är en stor enhet där styrkan ligger i att socialsekreterarna själva tar ett stort ansvar för sin tjänst men där det också är naturligt och självklart att be en kollega om hjälp, den interna samverkan på enheten fungerar på ett fantastiskt sätt.

    Kvalifikationer
    Vi söker dig som har ett intresse av människor, både stora och små och som gillar utmaningar, samverkan och socialt arbete. Du är smidig, nyfiken och ansvarstagande.

    Krav: Socionomexamen, kunskap om aktuell lagstiftning. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, bra samarbets- och initiativförmåga.

    Meriterande: Meriterande är erfarenhet från myndighetsutövning inom IFO, kunskap och erfarenhet av BBIC, systemiskt förhållningssätt, MI, Signs of safty och våld i nära relationer.

    Vi erbjuder extern handledning och friskvård.

    Anställningen 
    Anställningsform: Vikariat på 1½ år
    Omfattning: Heltid
    Arbetstid: 40 tim
    Tillträde: 1 februari 2021
    Antal platser: 1

    Upplysningar
    Chef Lena Petrisi enhetschef, lena.petrisi@ludvika.se, tel 0240-864 67

    Arbetstagarorganisation: SSR och Vision nås via växeln 0240-860 00

    Ansökan
    Sista ansökningsdatum är den 13 december. Intervjuer kommer att ske löpande.

    Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss all erbjudanden om kandidatförmedling samt annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons

    Kontakta oss
    Ludvika kommun
    info@ludvika.se
    0240-860 00

    Sidan uppdaterades: 2020-09-29

    På www.ludvika.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.