Jobbeskrivning

    Enhetschef Äldreomsorgen och LSS/Socialpsykiatri

     

    Vill du vara en av våra nyckelpersoner

    Vill du vara med i vår spännande verksamhet och i utformningen av en ny organisation. Dessutom utvecklas i ett team med enhetschefer och leda ett utvecklingsbart arbetsledarområde? Då är du den vi söker. 

    Att också vara trygg och engagerad i sin roll som enhetschef samt kunna bedriva förändringsarbete inom sin verksamhet är viktiga egenskaper och kunskap som vi värdesätter. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

    Vi söker nu enhetschefer till hemtjänst inom äldreomsorg samt LSS/Socialpsykiatrin.

    Som enhetschef hos oss ingår du i ett team av enhetschefer, vilket innebär dagligt stöd och samverkan. I rollen som enhetschef har du även stöttning av närmste chef i form av kontinuerliga strategisamtal samt av olika stödfunktioner i form av bemanningsenheten, ekonomiadministratörer, stödpedagoger etc.

     

    Arbetsuppgifter

    • Leda och fördela arbetet utifrån Vård- och omsorgsnämndens verksamhetsområde och ledningsfilosofi, samordna och planera.
    • Arbeta mål- och resultatinriktat.
    • Följa upp och kvalitetssäkra verksamheten.
    • Ansvara för systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering.
    • Bemanningsplanering och schemaläggning.
    • Ansvara för verksamhetens budget och tillsammans med medarbetarna bedriva verksamheten kostnadseffektivt.
    • Utveckla och motivera medarbetarna genom god kommunikationsförmåga och tydlighet i arbetssätt.
    • Samverka och ha goda relationer inom och utom organisationen.
    • Administration i olika system förekommer i det dagliga arbetet.

     

    Kvalifikationer

    • Högskoleutbildning med inriktning ledarskap så som sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet, beteendevetarprogrammet, sjuksköterskeprogrammet eller annan utbildning som anses likvärdig.
    • Erfarenhet från tidigare ledarskapsbefattningar med personal- och budgetansvar ses som meriterande.
    • Erfarenhet från tidigare befattningar inom omvårdnadsarbete samt kunskap inom funktionshinderområdet kan vara meriterande.
    • Lyhörd samt förmåga att skapa trygghet och motivera medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov.
    • Ha förmåga att driva förändringsprocesser med brukaren i fokus.
    • Ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera.
    • Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning.
    • God förmåga att kommunicera samt samarbeta med såväl interna som externa kontakter.
    • Vana att arbeta med system för verksamhetsstöd så som exempelvis; Heroma, Procapita samt TimeCarepool.
        

    Vi förutsätter att du har körkort och tillgång till egen bil.

    Anställningsvillkor

    Tillsvidare under förutsättning att nödvändiga beslut tas, heltid måndag-fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Ange löneanspråk.

    Kontaktperson
    Tf. Biträdande områdeschef Pernilla Andersson 0240-86000 växel

    Tf. Biträdande områdeschef Elisabeth Karlsson 0240-86000 växel

    Facklig kontaktperson

    Kommunal 0240-860 00 växel

    Vision 0240-860 00 växel

    Ledarna 0240-860 00 växel

     

    Ansökan

    Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17/11 2019. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.

     

     

     

    Kontakta oss
    Ludvika kommun
    info@ludvika.se
    0240-860 00

    Sidan uppdaterades: 2019-05-17

    På www.ludvika.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.