Unikum

I Unikum skriver personalen bland annat omdömen om barn och elever som ligger till grund för utvecklingssamtalen. Här samverkar även personal, vårdnadshavare och elever.

Unikum

När du klickar på länken "Logga in på Ludvika kommuns inloggningssida för Unikum" längst ner på sidan väljer du vilken av dessa roller du ska logga in som. 

  • Vårdnadshavare till barn i förskolan och elever i grundskolan
    Välj BankID/Mobilt BankID, Telia eller E-medborgarkonto
  • Elev i åk F-9
    Välj Edukonto (Google)
  • Personal
    Välj Edukonto (Google) eller AD-inloggning och därefter Enkel AD-inloggning.
    För vissa funktioner krävs säker inloggning. Då väljer du AD-inloggning och därefter Yubikey, Feitian K9 eller Authify login.

Unikum-appen

Om du använder Unikum-appen på din mobiltelefon eller surfplatta ska du gå till "Andra sätt att logga in" och välja Ludvika kommun. Du ska även då välja vilken av ovanstående roller du ska logga in som. Nästa gång du öppnar appen ligger Ludvika kommun förvalt.

Personuppgifter och avdelnings-, klass- och grupptillhörigheter för barn och elever i förskola och grundskola hämtas från vårt verksamhetssystem Edlevo. Kontakta handläggaren för förskolan/skolan om du upptäcker några fel.

OBS! Under sommarlov hämtas inga nya uppgifter om elever och personal i skolan förrän i samband med skolstart.

Internet Explorer 11 supportas inte längre

Microsoft beslutade att sluta med all support och uppdateringar för Internet Explorer 11 den 12/1 2016 och Microsoft själva rekommenderar inte att använda Internet Explorer 11 då det är en säkerhetsrisk.

 

Istället för att använda Internet Explorer 11, rekommenderar man att använda någon av dom följande webbläsare:

  • Google Chrome
  • Microsoft Edge
  • Firefox

Om du har några frågor angående Internet Explorer 11 hänvisar vi dig till Microsoft Support: https://support.microsoft.com/sv-se Länk till annan webbplats.

Kontakta oss

Social- och utbildningsförvaltningen

social.utbildning@ludvika.se
0240-860 00

Sidan uppdaterades: