Jobbeskrivning

    Lönespecialist

    Arbetsplatsen 

    Lönesektionen är en del av Ludvika kommuns personalenhet. Vi är sju anställda som jobbar med löne- och systemadministration samt pensions- och försäkringsfrågor. Nu söker vi dig med en positiv grundsyn som vill vara en del av vårt trivsamma och stabila team. I teamet hjälps vi åt och stöttar varandra. Lön berör alla anställda och därför är vårt jobb viktigt. 

    Arbetsuppgifter 

    Du är en del av ett team där din roll är att tillsammans med systemadministratörerna stötta och utbilda lönesektionens medarbetare och Heromakontakter i arbetsmetoder/personalsystemsfunktioner. I de mer komplicerade löneärenden som uppkommer är du enhetens expert och är behjälplig med att utreda och lösa dem. Du har ett nära samarbete med systemadministratörerna gällande systemfrågor och systemutvecklingar. Du kommer att vara ansvarig för inlämning av statistik till Statistiska Centralbyrån och andra aktörer/offentliga förfrågningar. I det ingår att underhålla och säkerställa personalsystemets personalstatistikmodul samt kontrollera att färdiga rapporter håller efterfrågad kvalitet. Löneadministrativt arbete ingår i tjänsten vilket bl.a innebär att du arbetar med att registrera inkommet löneunderlag, besvara förfrågningar från myndigheter, hantera och besvara ärenden som inkommer under telefontid samt via vårt ärendehanteringssystem.

    Kvalifikationer

    Utbildad lönespecialist.
    Alternativ eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren kan pröva likvärdigt.

    Du ska ha minst tre års erfarenhet av löne- och personalsystemsadministration, gärna inom offentlig sektor.

    Du ska vara insatt i ekonomi- och personalfrågor inom lön.
    Du ska ha fördjupade kunskaper inom personalsystemsadministration.
    Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

    Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska trivas och lyckas så planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och fokuserar på rätt saker.

    Du är en kunskapsresurs för andra och underhåller din specialistkunskap.

    Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

    Anställningsform 

    Anställningsform: Tillsvidare
    Omfattning: Heltid 40 tim/v
    Arbetstid: Dagtid. Vi tillämpar lokalt flextidsavtal
    Tillträde: Enligt överenskommelse
    Antal platser: 1 

    Upplysningar

    Lönechef Madelen Grundström, tel 0240-861 22
    Arbetstagarorganisation Vision, tel 0240- 86 000

    Ansökan
    Välkommen med din ansökan senast den 25 januari. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

    Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

    Kontakta oss
    Ludvika kommun
    info@ludvika.se
    0240-860 00

    Sidan uppdaterades:

    På www.ludvika.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.