Lättläst och bildstöd om kriget i Ukraina
Länksamling med information om kriget på lätt svenska och med bildstöd.
Information om kriget på lätt svenska
Lättläst broschyr, men med mycket text
Om krisen eller kriget kommer: information på lätt svenska (msb.se) Länk till annan webbplats.
Lättläst med möjlighet till uppläsning
Kriget i Ukraina: Inre Ringen (fub.se) Länk till annan webbplats.
Information om kriget med bildstöd
Pratkarta, svenska och färgade bilder
samtalskarta-ukraina.pdf (habilitering.se) Länk till annan webbplats.
Kort samtalsserie, färgade bilder och text
Ryssland_invaderar_Ukraina_serie (symbolbruket.se) Länk till annan webbplats.
Skrivet till barn
ukraina-bildtext.pdf (habilitering.se) Länk till annan webbplats.
Länkar till nyheter på lätt svenska
Klartext, Sveriges Radio Länk till annan webbplats.
Nyheter på lätt svenska, SVT Play Länk till annan webbplats.
8 Sidor, Lättlästa nyheter Länk till annan webbplats.
Kontakta oss
Ludvika kommun
info@ludvika.se
0240-860 00
Sidan uppdaterades: