Det här är Bärets förskola

Förskolan Bäret är belägen i Ludvikas södra bostadsområde Ludvika Gård.

Förskolan tillhör Lorensberga skolområde. Förskolan ligger i ett område med både villor och hyreshus och vi har nära till både skog, lekplatser och gångavstånd till både Hitachi Energy och centrum.

Förskolan består av fem avdelningar med plats för 75 barn i åldern 1-5 år. Maten tillagas i vårt eget kök.

Utemiljön kring vår förskola består av fyra gårdar som är utformade på olika vis. Samtliga åldrar kan leka och utforska där.

Varje förskola i kommunen har specialpedagog kopplat till sig som stöttar arbetslagen i arbetet med att varje förskola ska vara den bästa förskolan för varje barn som går där.

För att skapa en likvärdig utbildning av hög kvalitet arbetar vi för att utveckla det systematiska kvalitetsarbetet för att erbjuda bättre och bättre undervisning för varje barn.

På Bärets förskola är våra prioriterade områden språkutveckling och värdegrundsarbete. För oss är det viktigt att vi skapar en utbildning där barnen känner lust och glädje och tillit till sin egen förmåga att lyckas i sina förmågor och sin känslohantering. Vi arbetar på att utveckla barnens lärande och tillit till sin egen förmåga. I undervisning och i leken utvecklar barnen sitt språk och sin förmåga till samspel med andra barn och vuxna.

Förskolan Bäret från gården med gungställning.
Förskolan Bärets gård lekhus, gungbräda.

Är du intresserad av att se mer av vår förskola och verksamhet är du hjärtligt välkommen hit på besök. Ring innan så att någon kan ta emot dig och visa dig runt.