Revisorer

    Inför varje mandatperiod väljer kommunfullmäktige i Ludvika sju revisorer som ska granska kommunens verksamhet. I sitt granskningsarbete biträds revisorerna av sakkunniga biträden.

    Revisorerna väljs ur de politiska partierna som finns representerade i kommunfullmäktige. Varje revisor fullgör sitt uppdrag självständigt.

    Revisorernas uppgift

    Revisorernas uppgift anges i kommunallagen där det framgår att revisorerna årligen granskar i den omfattning som följer av god revisionssed all verksamhet som bedrivs inom nämndernas verksamhetsområde.

    Inom denna ram ska revisorerna pröva om:

    • Verksamheten sköts på ett ändamålsenligt och från ekonomisk synpunkt tillfredsställande sätt.
    • Om räkenskaperna är rättvisande.
    • Om kontrollen inom nämnderna är tillräcklig.

    Revisionsrapporter

    Kontakta oss
    Ludvika kommun
    info@ludvika.se
    0240-860 00

    Sidan uppdaterades: 2019-09-10

    På www.ludvika.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies.