Revisorer
Inför varje mandatperiod väljer kommunfullmäktige i Ludvika sju revisorer som ska granska kommunens verksamhet. I sitt granskningsarbete biträds revisorerna av sakkunniga biträden.
Revisorerna väljs ur de politiska partierna som finns representerade i kommunfullmäktige. Varje revisor fullgör sitt uppdrag självständigt.
Revisorernas uppgift
Revisorernas uppgift anges i kommunallagen där det framgår att revisorerna årligen granskar i den omfattning som följer av god revisionssed all verksamhet som bedrivs inom nämndernas verksamhetsområde.
Inom denna ram ska revisorerna pröva om:
- Verksamheten sköts på ett ändamålsenligt och från ekonomisk synpunkt tillfredsställande sätt.
- Om räkenskaperna är rättvisande.
- Om kontrollen inom nämnderna är tillräcklig.
Revisionsrapporter
- Granskning av delårsrapport 2020-08-31
- Granskning av familjehem - strategi, planerng och stödinsatser
- Granskning av fastighetsfrågor samt gator och vägar
- Granskning av följsamhet till tecknade ramavtal för inköp
- Granskning av Ludvika Inköpsprocess och avtalstrohet
- Granskning av lönehanteringen och löneutbetalningsprocessen
- Granskning av rekryteringsprocessen och chefsförsörjning
- Granskning av styrning. ledning och kontroll inom social- och utbildningsnämnden
- Granskning av vårdkedjan för personer med psykisk funktionsnedsättning - samgranskning Dalarna
- Grundläggande granskning - ansvarsutövande 2019
Kontakta oss
Ludvika kommun
info@ludvika.se
0240-860 00
Sidan uppdaterades: