Upphandlingar
Alla upphandlingar sker med utnyttjande av de konkurrensmöjligheter som finns och genomförs affärsmässigt och utan att ovidkommande hänsyn tas.
Huvuddelen av Ludvika kommuns upphandlingar sker via Upphandlingscenter som är en gemensam organisation för Ludvika, Falun, Borlänge, Avesta, Gagnef, Säter och Hedemora.
Upphandlingscenter har en gemensam webbplats där all information som rör upphandling och inköp är samlat.
Upphandlingscenter ansvarar för all upphandling i kommunerna med undantag av direktupphandlingar och nedanstående områden:
- Byggentreprenader
- Undervisning och yrkesutbildning
- Hälsovård och socialtjänster
- Fritids- och idrottsverksamhet samt kulturverksamhet där medverkan från föreningsliv är aktuell
Mer information, aktuella upphandlingar och avtal finns på Upphandlingscenters webbsida, www.upphandlingscenterfbr.se Länk till annan webbplats.
Kontakta oss
Upphandlingscenter
Ludvika kommun, Upphandlingscenter,771 82 Ludvika
Besöksadress: Folkets hus, Carlavägen 24, våning 4, Ludvika
Telefon: 0240 - 860 00
Ludvika kommun
info@ludvika.se
0240-860 00
Sidan uppdaterades: